2 Kasım 2007 Cuma

3.bölüm: YÜZEN ÇARŞI VE SEA FOOD !!

Bangkok ‘daki maceramız devam ediyor. Bir gün içinde 2-3 yeri birden gezdik. Hatta bazen aksamları da başka yerleri.. Bu nedenle dolu dolu geçen bu gezimizde bizi en çok etkileyen yerlerden biri Yüzen Çarşıydı.. Buraya nehirde , suya çok yakın teknelerle yaptığımız yarım saatlik bir yolculuktan sonra ulaştık. Nehrin kenarına kurulmuş kocaman bir çarşının etrafını saran satıcıların olduğu tekneler, bağrışmalar ve çekiştirmeler arasında yapılan pazarlıklar, söylenen fiyatların beşte birine alınan çeşit çeşit mallar..:)) Bangkok’a yolunuz düşerse uğramayı ihmal etmeyin sakın..
Kaç gündür midemize doğru dürüst giren tek şey Big Mac olunca, süper rehberimiz Burak Çalışkan’ın “ akşama sizi deniz ürünleri restaurantına götüreceğim” sözleri gruptaki 19 kişi tarafından sevinç nidaları ile karşılandı : ))) Burası gerçekten ilginç bir yerdi. Mutfağı dışarıda ve onlarca aşçı sürekli pişiriyor.
“EGER YÜZÜYORSA, BİZDE VARDIR “ diyorlar..
İçerisi daha da ilginç.Koskoca bir market düşünün, bir kenarda sergide denizde yüzen her türlü mahlukat ( hatta bazıları canlı ), bir tarafta sebze ve meyvalar.. Buradan yemek istediğiniz şeyleri satın alıyor, kasalara parasını ödüyor ve sonra masanıza geçiyorsunuz. Gelen garsonlara, seçtiğiniz ürünlerin nasıl pişmesini istediğinizi söylüyor ve bekliyorsunuz.
Sonra masanıza o güzelim balıkların nasıl da mahvedildiğini göreceğiniz yiyecekleriniz geliyor. Kendi damak tadımıza göre pişirilmesini istediğimiz ve doğal olarak beceremedikleri balıkları ve kalamarı yemek zorunda kaldık. Ama nankörlüğe lüzum yok, midemiz farklı bir şey gördü.. Genel olarak yemekleri ve kahvaltıları çok kötü olduğu için böyle söylüyorum. Aman, giden olursa yanına peynir,zeytin falan alsın. Sabah kahvaltılarında, akşam yemeğinde yedikleri her türlü kokulu yiyecek var. Corn flakes ve yumurta dışında alternatifiniz yok..Aa tabi ananasları unutmayayım. Diğer meyvalarda hiç tat yoktu..Ama yine de tropik meyvaların tadına bakma şansımız oldu.. Çok lezzetli birkaç meyveden yarın bahsedeceğim..
Neyse, çok uzatmayayım. Aslında anlatarak bitmez ya.. Pattaya ‘ya gitmek için yaptığımız 2 saatlik otobüs yolculuğumuz sırasında, Kraliyet Oyma Enstitüsü’ne ve Timsah Çiftliği’ne uğradık.. Buraları da yarın anlatayım olur mu? Hayatımda yaşamadığım şeyleri yaşadım çünkü..