26 Kasım 2007 Pazartesi

GÖLLER BÖLGESİ TURUMUZ :))))

Bu hafta sonu evde oturmayalım, biraz gezelim dedik..Baktık , Isparta'nın turistik ve yazlık beldesi Eğirdir'e 2 yıl önce gitmişiz..Ee o vakit zamanı geldi dedik. Sabah kahvaltısının ardından yola koyulduk..
Ben Antalya - Isparta arasındaki yolu çok seviyorum. Şahane bir ormanlık alandan geçerken, ciğerlerinizi Torosların oksijeni ile doldurmak; buz gibi sularıyla şırıl şırıl akan derelerin yanından, üzerinden geçmek;ağaçların arasına gizlenmiş köy evlerini seyrederek yol almak, gerçekten de çok zevkli..
Ağaçlar rengarenk.. Biliyorum, bir çok bölgemize kış çoktan geldi. Ama burası Akdeniz; sonbahar kendini hissettirmeye şimdi başladı..Sararmış, kızarmış, dökülmüş yapraklar çamların yeşili ile öyle ahenkli ki, ruhunuza huzur dolmamasına imkan yok:)
Yolumuz üzerindeki Karacaören Baraj Gölü'nü görünce hemen molamızı verdik ve manzaranın tadını çıkardık..
Daracık dağ yollarını aşıp, düzlüğe indiğimiz anda, karşımıza Eğirdir Gölü çıkıverdi. Nasıl da dingin,sakin, huzur dolu..Karşıdaki dağların akisleri suyun üzerinde resmolmuşken, nerdeyse tüm gölü kaplayan su kuşları ile karşılaşıyorsunuz..
Balıkçı barınağını yuva kabul etmiş karabataklar,martılar, ördekler ve kazlar.. Hepsi bir arada.. Ama attığımız ekmekleri kapmak için kıyasıya yarışıyorlar:))
Eğirdir,turistik güzellikleri kadar tarihi yerleri ile de meşhur.. Bu konuda en iyi bilgiyi http://www.egirdir.bel.tr/turizm.asp adresinden alabilirsiniz.Eğirdir'in gölü dışında,tanınmasını sağlayan iki önemli kurumu var. Biri Dağ Komando Eğitim Alayı ve diğeri de Kemik Hastalıkları Hastanesi..
Sahil boyunda yer alan Kale kalıntılarının hemen karşısındaki Devran Baba Türbesi, çarşı içinde yer alan 1237 tarihinde yapılmış Hızırbey Camii, milli ve dini duyguları aynı anda depreştiriyor:)
Akşam yemeğimizi Big Apple Restaurant'ta afiyetle yemek ve ardından yürüyüş yapmak üzere, beldenin bir ucunda yer alan Yeşilada'ya gittik.Bu restaurant,pek çoğu içinde bizim en sevdiğimiz ve yemeklerini gerçekten beğendiğimiz yer.. Ama şu kadarını söyleyebilirim ki, diğerleri de hiç fena değil. Sezon ne olursa olsun her zaman müşterileri mevcut üstelik:)) Gitmek isteyenelere kiremitte çupra veya sazan ile patlıcan salatasını kesinlikle tavsiye ederim:))
Ada turu sırasında karşımıza bir anda çıkıveren Ayastafanos (Aya Stefanos ) kilisesi de oldukça tarihi bir kilise olarak, çok değerli..
Beldede her sezonda açık pansiyon ve oteller mevcut.Biz çok özel bir yerde kaldık..Göl manzarası ile uyanmak çok etkileyiciydi:)))
Bu gidişimizde Eğirdir'i daha çok sevdik nedense..Ülkemizde görülecek çook yer var arkadaşlar, lütfen tatillerinizi,ülkemizdeki farklı yerleri tanıyarak geçirmeye çalışın. Ekonomimizin de buna ihtiyacı var. Thailand'da budist felsefenin bir sonucu olarak halkı sürekli para harcadığı, alışveriş yaptığı için ekonomilerinin çok iyi olduğunu bizzat biz gördük:)))

Adsız dedi ki...

canımmm merhaba gezilerini zevkle takip ediyorum. eğridir gölü ve çevresini yıllar önce görmüştüm gölün rengine çevrenin mükemmel dokusuna hayran olmuştum. ada denilen burunda kalmıştık .seninle anılarım tekrar canlandı. sevgiler

ayy canım yaa..evliya çelebim benimm..ben hiç görmedim oraları birkaç kez transit geçtik hep..eşim arabaya biniyor antalyada iniyor tekrar biniyor evimizde iniyor..çok güzel yerler bilirim yollarını..karaöz'ün üstündenmi gittiniz manavgat yolundanmı..çok çok öptüm seni çok yoğundum birkaç gündür anca turlamaya başladım bende..

GEZGİNİM SEYYAH AYYAH ARKADAŞIM BENİM DAHA BEN O YOLDAN BİLE GEÇMEDİM VALLA NASIL SEVİNİYORUM SAYENİZDE GÖZÜMÜZ GÖNLÜMÜZ AÇILIYOR ,RESİMLERDE BİR HARİKA
DİDEM

Adsız dedi ki...

Ne diyeyim...muhteşem gerçekten. Manzara ve sizin içinizdeki enerjiye hayran kaldım. Tebrikler :)

Ben nasıl kaçırdım bu gezini de bu güne kaldı bu ziyaret, hay allah...
yine sağol çok güzel anlatmışsın, çok görmek istediğim bir yer, ilk fırsatta ben de yapmak istiyorum bu geziyi.
Artık bilerek gezeceğim.
Sevgiler...
Funda (geckalmadimki)

Adsız dedi ki...

evlilik teklifimi orada, mavigöl restaurantta aldim :), birden anilarim canlandi yazinizi okuyunca :) kislari gidemiyorum resmini gormek guzeldi. ispartaliyim ama yurtdisinda ikamet ediyorum o nedenle uzagim ispartadan ve tabi egirdirden de.
paylasiminiz icin tesekkurler. memleketimin bu sekilde tanitildigini gormek gurur verdi :)

bu arada sac modellerı yapabıldıgımız sıte adresı icin ayrica tesekkurler :) 3-4 saat harcadım yaklasık ıcerde :D gıren cıkamıyor :))

Pınar

Sivas dedi ki...

Yazılarınıza genel anlamda göz attım ve oldukça bilgilendim. Paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Saygılar www.sivas.im