30 Ekim 2007 Salı

YASSIHÖYÜK ( GORDİON ) !!

Fotoğraflı anlatım için bakınız : http://illede.blogcu.com/1538473/
Ankara'dan dönüşte yol üzerinde ,hep görürdüm Yassıhöyük tabelasını. Hani eskiden tarih ,coğrafya derslerimizde, lisede de sanat tarihi derslerimizde anlatırlardı ya.. Hep merak ederdim Alacahöyük, Çatalhöyük,Yassıhöyük.. Yakından görmek kısmet oldu..
Çok ilginç bir müze yapmışlar.İn cin top oynuyor o ayrı.Hiç ziyaretçi yoktu yani. İki köyün içinden bozuk bir yoldan geçerek varılıyor. Ana yola 12 km. kadar içerde.. Buluntular ise tek kelimeyle harika.. Mezar odası ise bambaşka.. Höyüğün ortasındaki mezar odasına doğru upuzun ve dar bir tünelin içinden geçerek varılıyor. Burası Kral Midas'ın mezarlığı..Hani şu "Eşek Kulaklı Midas" efsanesine konu kral..1957 yılında bulunmuş ve 1963 yılında o tünel yapılmış.Hiç yorum yapmadan çektiğim bazı fotoğrafları sizinle paylaşacağım..
Bu arada aklıma bir şey geldi. Müzelerimiz çok güzel, tarihi çok zengin bir ülkeyiz,çocuklarınızı sık sık götürün bence. Tarihimizi doğru bilen bir millet olmamızın önemli olduğuna inanıyorum.
Ancak yurt dışında pek çok müzeye kamera ya da fotoğraf makinesi sokmak dahi yasakken, ( çünkü ışık bazı eserlere zarar verebiliyor ve kötü emellere alet edilebiliyor,hırsızlık amaçlı ) nedense, ben gittiğim her müzede, fotoğraf makinemi kullanabildim; engel olan ne bir işaret ne de bir kimse vardı. Yani serbest olduğunu düşündüğüm için kullandım. Acaba bizim müzelerimizdeki tarihi eserler, bu tür şeylerden zarar görmüyor mu????

Hiç yorum yok: