30 Ekim 2007 Salı

YOLCULUK DEVAM EDİYOR : NEVŞEHİR'DEN ANTEP'E...

Fotoğraflı anlatım için bakınız : http://illede.blogcu.com/1002484
Peri bacalarının o büyülü,mistik atmosferini arkamızda bırakıp yola devam ettik.Bir sonraki durağımız Kayseri oldu..
İnanın ben Kayseri'nin bu kadar gelişmiş bir kent olduğunu bilmiyordum.Gerçekten son derece düzenli, geniş caddelere sahip ve büyük bir şehirmiş Kayseri..
Ama burada fazla kalmadık..Pastırması ve mantısı ile meşhur ama yolumuz uzun olduğu için almaya cesaret edemedik..Neme lazım..Üstümüz başımız,araba kokarken yolculuk çekilmezdi herhalde :)
Kayseri'den Kahramanmaraş yoluna girdik..Nefis bir yol,çok zevkli..Tıpkı resimlerdeki gibi evler,köyler..Afşin sapağındaki tabelada ASHAB-I KEHF tabelasını görünce ben çok heyecanlandım..Yoldan 50 km. içerdeydi ama yine de gitmek istedim ve bu kutsal mekana vardık..Çok ilginç bir yerde,bir köyün içinden geçiliyor buraya ulaşmak için..Hikayesini biliyorsunuzdur..Zalim kraldan kaçan 6 genç ve 1 çoban ile köpekleri 300 sene bir mağarada uyurlar..Uyandıklarında içlerinden birisi karnı acıkıp birşeyler almaya gittiğinde, satın aldığı şeyler karşılığında üstündeki parayı verdiğinde gerçek ortaya çıkar..Zamanın kralı onları bulmak ister ve mağarada uyuduklarını anlar..YEDİ UYURLAR da denen bu kutsal mekanı görebilmek,burada dua edebilmek bizi çok mutlu etti..
Sonraki durağımız Kahramanmaraş oldu.. Fakat Maraş'ın kent yapısını ben çok sevmedim..Bir tepenin eteklerine kurulmuş karmaşık bir şehir..Zaten kısa bir molanın ardından yolumuza devam ettik ve Gaziantep'e vardık..
Yolun bir kısmında otobana bağlanılıyor. Ve gişelerdeki bilet alma esprisi çok komikti..Otoban gişelerinde genelde bileti düğmeye basarak almaya alışkınız..Burada biletleri otomatik bilet makinesinin üzerine asmışlardı .
Bu espriye yol boyu güldük ve Gaziantep'e ulaştık.İş için daha önce bir kez daha gelmiştim bu şehre, sanırım 7 -8 yıl önce.. Nasıl güzelleşmiş..Nasıl büyümüş..İnsanları gerçekten çok cana yakın ve aslında şehir büyüdükçe ve modernleştikçe o tarihi dokusu da yok olmuş..Yine de en önemli ve güzel yerlerini kısa sürede eşimle gezme şansımız oldu..
Saat kulesinin yanındaki resim TAHMİS KAHVESİ denilen en az 100 yıllık bir kahvehanenin ikinci katı..Mangal ateşinde enfes Türk Kahvesi yapıyorlar.. Yediğimiz lezzetli kebap ve baklavaların ardından çok iyi gelmişti bu kahve..Dayanamadık bu lezzetli kahveyi sevdiklerimizle de paylaşmak için hemen biraz satın aldık..
Bu arada Yabancı Damat dizisinde sürekli gösterilen "Turistik Gaziantep Çarşısı" yazısının olduğu yerin içi bildiğiniz 5-6 katlı bir elektronikçiler çarşısı.. Tıpkı İstanbul'daki Doğubank İş Hanı gibi bir yer yani.. Dizide sadece tabelayı çekiyorlarmış meğerse..İçinde öyle sokak falan yok..Bilmeyenler için..
Sonraki duraklarımız Adana ve Mersin olacak..Onları da bir başka yazıda anlatırım.. Umarım bu güzel şehirleri , Türkiye'nin her köşesini gezme şansınız olur..

Hiç yorum yok: