30 Ekim 2007 Salı

YENİ GÜZERGAHIMIZ : ÖNCE ADANA,SONRA MERSİN !!

Fotoğraflı anlatım için bakınız : http://illede.blogcu.com/1006553/
Güzel Antep'i harika lezzetleri ile ardımızda bırakıp yolumuza devam ettik. İstikamet Adana'ydı..Gaziantep-Adana arası otoban var ve oldukça kısa sürede Adana'ya varılabiliyor.
Yalnız ben otobanları sevmiyorum..Dümdüz uzanan çorak ,soğuk ve demirden bir yol..Hiçbir duygu yok,sadece gidiyorsun.Camı açıp biraz hava bile alamıyor insan,yolun gürültüsü kulakları sağır ediyor.Ama diğer yollar böyle değil.Bir çok kasabanın,köyün içinden geçerek, koyun,keçi sürüleri,tarlalar ve durup bakan insanların arasında ya da bir ormanın içinde yolculuk etmek çok daha zevkli..Ben o yollara "Yaşayan Yollar" adını verdim..Otobanlar ise " Soğuk Yol"..
Neyse sözü uzatmayayım.Adana'yı da yıllar önce iş için ziyaret etmiştim. O zaman Bakırcılar Çarşısı'nı o eski,otantik bakırcı dükkanlarını ve hemen yanıbaşındaki Tarihi Asmaaltı Kebapçısını çok sevmiştim..Ne yazık ki büyüyen ve modernleşen her kentin akibetine uğramış Adana da..Bakırcılar Çarşısındaki çoğu esnaf dükkanını terketmiş, pek çoğu satılık ya da ayakkabı-terlik mağazası olmuş..O güzelim büyülü sokağın yerinde artık yeller esiyor..
Ama yine de Asmaaltı Kebapçısı yerindeydi.Yolunuz düşerse muhakkak ve ille de bu küçük lokantada yiyin Adana kebabınızı.Servis, güleryüz, hizmet ve tabi ki lezzet nasıl olurmuş göreceksiniz..Bir porsiyon kebabın yanında 10 çeşit muhteşem lezzetli garnitürü (üstelik ücretsiz) hiçbir restaurantta yiyemezsiniz..Eşim durumu birazcık abarttı tabi ama varsın yesin dedim..Bir daha ne zaman yolumuz buralara düşer bilinmez ??
Adana son derece modern bir şehir.Özellikle Seyhan Nehri kıyısına inanılmaz bir yeşil alan düzenlemesi yapılmış. Bütün kentler örnek almalı. Mısır'da Nil Nehri kenarı dahi bu kadar güzelleştirilememiş inanın bana.. Hilton Oteli bu nehrin kıyısına yapılmış ve yine nehrin her yerinden görülebilecek inanılmaz büyük bir cami var..Yeşil alan çok güzel çiçeklendirilmiş,muazzam parklar yapılmış..Çok beğendik..
Adana ile Mersin de birbirine çok yakın iki şehir..Mersin denize olan kıyısının avantajlarını çok güzel çıkarıyor..Burada Antalya'dan daha fazla turist gördük..Limanı muhteşem ama hiçbir deniz manzarası İstanbul Boğazı'nın manzarasının yerini tutamıyor laf aramızda.. Mersin oldukça eski bir tarihi geçmişe sahip, düzenli ve büyük bir şehir.. Özellikle Silifke yolundaki Kızkalesi ve Cennet-Cehennem denilen tarihi mekan muhakkak görülmesi gereken ve ilginç efsaneleri olan yerler..Bir başka gün bu efsaneleri de anlatacağım..
Bu arada yolunuz buraya düşerse o muhteşem tantuni'yi ille de yiyin.
Silifke'den sonra sahilden Antalya'ya vardığımızı düşünenler varsa çok yanılıyorlar..Çünkü biz maceranın yeni başladığını düşünüyorduk ve o yüzden Göksu -Mut-Ermenek-Sarıveliler-Alanya istikametindeki dağ yolunu tercih ettik.. İnanılmaz ve unutulmaz bir dağ yoluydu...

Hiç yorum yok: