31 Ekim 2007 Çarşamba

“UZAKDOĞU O KADAR DA UZAK DEĞİLMİŞ” :)))

Desem de inanmayın sakın. Ne kadar uzak olduğunu nasıl anlatayım bilmem.. Malum Antalya’dan kalktık önce İstanbul’a gittik. (1000 km.) Uçustan 2 saat önce havaalanına gidip, check-in ve pasaport işlemlerini yapmak dahil,ilk durağımız olan Dubai’ye kadar önce bir 4 saat uçuş.
Sonra Dubai Havaalanında 1 saat 20 dakikalık bir bekleyiş, sonra da Singapur’a kadar yaklaşık 5 saatlik bir uçuş daha.. Ne yaptı toplamda? 12 saat.. Peki bitti mi ? Bitmedi, yaklaşık 3 saatlik bir uçuşla da Bangkok’a gidiş.. Gördüğünüz gibi Uzakdoğu cidden çok uzak.. Maazallah uçaklar icat olmamış olsa, karayolundan gitmek günler sürecek.. Neyse, çok uzatmadan gördüğümüz gezdiğimiz şahane yerlerden , biraz da Thailand ve Singapur’un kültüründen bahsedeyim… İlk gün uzzuuun bir uçuşun ardından Thailand’ın başkenti olan Bangkok’a ulaştık.. Uçaktan iner inmez nemli bir sıcak ve boynumuza orkideler asan güzel Asyalı kızlar karşıladı bizi.. Rehberimizle birlikte otobüse binip otelimize doğru yola çıktık. Ayıptır söylemesi ülkenin Prens’inin otelinde kaldık ))))
Her şey iyiydi de o koku yok mu? Allahım 6 gün boyunca burnumuzun direğini sızlatan korkunç bir koku.. Thailand’lıların %90’ı Budist. Rehberimizin anlattığına göre ülke Krallıkla idare ediliyor ve halk krallarını çok seviyor.. Gerçekten de her yerde Kral’ın fotoğrafları var. Budha’dan sonra en sevilen adam Kral.. Halk, çok tembel ve evlerinde mutfakları falan yok. Yollarda her yerde yemek pişirip satan bir sürü işporta arabası var.. Yemeklerde kullandıkları Hindistan cevizi yağı, soya yağı, farklı baharatlar ve biraz da domuz eti yüzünden korkunç bir koku yayılıyor her yere..
Dönüşe kadar bu kokuya alışamadık bir türlü.. Neyse.. İlk gün otele eşyalarımızı bırakır bırakmaz, bir Thailand Masajı keyfini yaşadık. 15 saatlik uçuş yorgunluğu bir anda sona erdi, inanamadım. Muazzamdı, gidecek olanlar varsa, şehre varır varmaz masaja gitsinler. Ben çok masaj yaptırdım ama böylesini asla yaşamadım.. Geleneksel Thai masajında aromatik yağ falan yok. Rahat giysiler giyiyorsunuz ve elleri ve ayaklarını kullanan kadınlar bütün gergin noktalara ulaşıyor..
Bir sonraki yazımda tapınakları ve çarşıları anlatacağım.. Arkası yarın:)

9 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ne güzel heyecanla hergün gelirbakarım artık fotoğraflarınıza masaj fotosu pek şeker çıkmış

Adsız dedi ki...

Demek sende taşıdın blogunu,hayırlı olsun. Uzakdoğu seyahatleriçok yorucu olsa da değiyor değilmi? Ben Japonya'ya gidip geldikten sonra bir ayda anca kendime gelmiştim valla:)

♥ KNITTING ART dedi ki...

HOŞGELDİİİN GÜZELİM ...
Ne güzel yerler gezmişsiniz! Resimler de harika görünüyor.
Blogspot hayırlı olsun! Artık YORUM'larda daha az sıkıntı yaşarsın umarım. Eşine,annene,
ablana selam ve sevgiler.Minik çantan ve ev ayakkabıların da şahane.Beklerim canım, hoşçakal.
Mine

Adsız dedi ki...

canim merhaba nasilsin ?harika bir tatil yapmissin bizimle paylastigin icin cok tesekkür ederim.harika anlatmissin tai masaji bende yaptiriyorum ve cok iyi geliyor benim blogumun adida taylandli arkadasimdan geliyor tayland da nasillar bilmiyorum ama burda cok temiz ve titizler ve cok arkadas canlisi insanlar yazinin devamini merakla bekliyorum sevgiler sanong

Adsız dedi ki...

canım yaaa hakketende uzak değilmiş be ya:))sen böyle anlatırsan bir turda biz döneriz:)giderken yine diyeyim bari.yediğin,içtiğin,gezdiğin ehhh masajın bari senin olsun..

pembiş dedi ki...

ne güsellll.benimde gitmek istediğim yerlerden birtanesi.hatta bir kaç tanesi.masajı bende çok isterim yaptırmayı ama çokta gıdıklanıyorum yaptıramama herhalde.bekliyorum yarınki postunu:)))

Adsız dedi ki...

merhabalar çok güzel geçmiş tatil belli..fotograflar harika..seni okurken gitmiş kadar oldum sagol...

Adsız dedi ki...

canım harika bir tatil olmuş zevkle okudum yazdıklarını öyle keyif aldımki sanki yanındaymışım gibi gezdim oraları devamını sabırsızlıkla bekliyorum sevgiler

Lezzet Gemisi dedi ki...

Vallahi masal gibi arkadaşım. Okumalara doyamadım. Allah bize de nasip etsin böööle dünya turlarını. Ne diyimm. :))) Görüşmek üzere.